1558208340120_20190518_223724.jpg

Tekeillä on ryijytriptyykki. Kuten kuvasta näkyy, olen virkannut pohjat. Virkatessa päätin tehdä vinot reunat sivuihin ja keskimmäisen kappaleen sydämestä hieman ulkonevan. Se on mukavaa virkatussa pohjassa, että siitä voi muovata erilaisia muotoja. Virkattu pohja joustaa sen verran, ettei kauhean leveää pohjaa kannata tehdä. Mutta kapeisiin ryijyihin sellainen mielestäni käy.

Tämän ryijyn teemana on vastavärit. Sydän ja pohja ovat vastaväreissä ja vaihtuu liukuen vihreästä ja punaisesta keltaiseen ja violettiin ja sitten siniseen ja oranssiin. Tämän ryijyn idea on muovautunut pikkuhiljaa ja muuttunut matkan varrella useaan otteeseen. Nyt idea on valmiina ja muuta huolta ei ole paitsi, että langat loppuu kesken. No onneksi kaupasta saa lisää.

Tänään huomasin pitkästä aikaa neulovani. Koska en ryijyä voi juuri nyt tehdä, tartuin puikkoihin ja jo ajat sitten neulomani sukka sai jo melkein parin. Oli oikeastaan mukava neuloa "pitkästä" aikaa. Välillä se ei ole huvittanut ollenkaan vaan olen halunnut tehdä vain ryijyjä. Mutta ei pidä unohtaa neulomista. Onhan tämän bloginkin nimi Si.E.Vän neuleet.

Olen suunnitellut tekeväni uuden takin/jakun virkaten. Olen siihen tilannut langat ja kovasti miettinyt millainen siitä tulee. Väri tulee olemaan nimeltään vehnä. Olen ajatellut, että se olisi mukava työ kesän reissuun. Bussissa istumista tulee olemaan melkoisesti. Ja mikä olisikaan parempi ajankulu bussissa kuin käsityö!